On the brightside

I år ska jag ha pengar, ... eh ... böcker ... eh ... sånt. Eh. Ne.

Nej okej allvarligt då. Sätter alltid upp något/några mål (inte löften, uäk) som jag når upp till om jag så behagar. De ser likadana ut varje år så det blir inte riktigt nya och fräscha mål. Har inte riktigt lyckats, med andra ord. Men vad gör det?

En grej som jag tänker fokusera lite extra på är min icke-existerande ekonomi. Detta innebär att jag för tillfället inte är ägare till 1 enda krona eller till ett kort av något slag. Detta, i sin tur medför väldigt tuffa omständigheter, tro det eller ej. Jag trodde inte att jag skulle få klara mig utan pengar i 3 månader och framåt men se hur det har gått nu. Nå. Jag behöver pengar av olika skäl, så att säga. Dels för att kläder och dylikt har en viss tendens att slitas ut. Sedan, för att jag går i skolan. Dessutom så har jag ett otroligt stort behov av att läsa böcker. Just nu kan jag inte införhandla någonting alls. Visst är det ändå ganska skönt att inte ha en ekonomi ändå, jo. Men nu ser ju inte samhället ut så riktigt, haha. Uah. 

Jag måste se till att använda den (j*vla) hjärnan jag har och inse att jag är smartare än halva min omgivning men är så (j*vla) lat att jag inte ens visar kompetensen en höna skulle ha i människo-skolan. Ursäkta val av ord och liknelse, men ni vet hur det blir ibland. Det finns många som skulle ge ganska mycket för att besitta den förmågan jag har gällande socialt tänkande, politik, när det gäller att prata till publik, sälja det man pratar om, ha makten på det planet liksom. Varför inte göra något av det, jag förstår inte. Jag är helt jävla dum i huvudet. Ja, ni får stå ut med ä:et där. 

Så har det sett ut från år till år (okej, sen jag var femton, förra året alltså). Det kommer aldrig gå. Haha. Fml.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0