If you are cold, tea will warm you. If you are too heated, it will cool you. If you are depressed, it will cheer you. If you are excited, it will calm you.

Te är så gott. Jag önskar att jag kunda gifta mig med all te i världen. Eller inleda någon sorts förhållande. Eller att te var en människa, som ville vara med och runt mig hela tiden. 

Te är liksom som den perfekta pojkvännen eller livspartnern. Den värmer, lugnar, tar hand om en, är som en kur mot allting, kan ha sina nackdelar och smaka illa ibland, kan försvinna ur ens liv ett tag och är beskyddande på flera plan. Jag har inte tidigare önskat att ett föremål var en människa. Jag önskar att jag kunde ha passionerat sex med te. Mhm. Nu tycker ni att jag är lite äcklig och så kanske men jag älskar te. Kanske mer än vad jag älskar människor. Inte kanske. Det är sant. 

Om jag bara är ensam och i brist på kärlek av/från människor vet jag inte (men det är väl alla 16 åringar), men te uppfyller alla krav. Och dem den inte uppfyller är bristerna som gör honom(det) perfekt. Liksom. Jag kan inte förklara. Utöver det vanliga. 

Jag skämtar inte ens. Så seriös att det är skrämmande. 
/Nykär Nora


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0