De säger att staden har blivit, tyst och ful och öde älskling, att det kommer bli en lång, kall vinter

Det är grått, regnigt och fult ute, ja. Jag vaknade halv nio och satt ensam i min säng, törstade efter någon att prata med, fast jag insåg lika snabbt som alltid att det inte är att räkna med. Den som vill lyssna på menlöst tjat i någon timme måste vara den finaste i världen och den personen finns inte just nu vad jag vet. 

Det smattrar dock väldigt fint mot fönsterrutan och jag kan höra hur det blåser lite lätt ute genom den lilla springan jag tillåtit existera eftersom att det var för varmt i rummet. Träden rör på sig lagom segt, lagom försiktigt och varje rörelse är synkat med ljudet av alldeles för varma vindar. Man blir lite rädd, eller tja; jag blir lite rädd, över värmen som inte borde finnas såhär dags. Det är januari och vi har inte snö. Fast de säger att februari är den kalla månaden. 

Annars så fyller jag hjärnan med advokat-grejer och hoppas på att jag en dag blir en själv hehe. 
Skorna på bilden är sjdksdfssdf ungefär. Och kostar sdkljfd ungefär. Dilemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0